4 Mart 2012 Pazar

İlk kabak tatlım...

Şu yaşıma kadar gelip yemediğim kabak tatlısını son bir yıldır pek bi sever oldum...
Kardeşim görse düşüp bayılacak :)) Çok sık yapardı ve asla yemezdim.
Zaman içinde damak zevki de değişiyor onu da öğrenmiş oldum...
Gelelim tarife...
Geçen gün NTV'de Refika İle Mucize Lezzetler programını izlerken çok özendim...
Tarifler kolay, anlaşılır, Refika'nın tarzı da çok hoşuma gitti..
Onun tarifini birebir yapmadım, esinlendim diyelim.. Malzemeleri yarı yarıya yaptım, 2 kişi için...

Malzemeler;
1 kilo bal kabağı
1,5 su bardağı şeker
2 avuç ceviz içi
2 çorba kaşığı kahve rengi şeker

Yapımı;
1 kilo temizlenmiş balkabağını iri iri dilimleyip, tencerenin tabanı görünmeyecek şekilde yerleştiriyoruz..
Üzerine 1,5 su bardağı şekeri dikkatlice ekliyoruz.. (Tencerenin tabanına değerse karamelize olup yanabilir)
Balkabağı suyunu salana kadar tencerenin kapağı yarım kapalı, suyunu saldıktan sonra da açık olarak pişiriyoruz...
Bir tavaya 2 çorba kaşığı esmer şeker ve 1 çorba kaşığı suyu ekleyip karıştırıyoruz.. Karışımu ocakta şeker iyice eriyinceye kadar pişiriyoruz.. Bu karışıma kabaca parçaladığımız ceviz içini ekliyoruz.. Cevizeri bir parça yağlı kağıt üzerine alıp soğutuyoruz.. Soğuduktan sonra karamelize olmuş cevizleri tekrar parçalıyoruz..
Pişen kabakları ezip üzerine cevizi ekliyoruz.. İşte bu kadar...




Kelepçeli kalıbım olmadığı için biraz dağınık oldu ama tadı güzeldi :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...