8 Şubat 2014 Cumartesi

Yoğurt değil kaymak yapmışım adlı eserim :))

Bir süre ara verdiğim kendi yoğurdunu kendin yap kampanyama geri döndüm :) Sütü Zekeriköy'deki küçük bir çiftlikten alıyoruz. Birkaç kez manda ve inek sütünü karıştırıp yaptım ama bu kez ayrı ayrı denemeye karar verdim ve sonuç daha başarılı oldu. Şöyle yapıyorum, sütü 15 dakika kadar kaynatıp 1,5 saat kadar kapak açık soğumaya bırakıyorum, tencerenin ortasından kaymağı dağıtmadan bir kaşık mayayı içerde dolaştırıp üzerine hava alan bir kapak koyup, sarıp ertesi gün açıyorum. (yoğurdumu uykuya bırakıyorum). Sonuç gayet başarılı. Manda yoğurdu daha sert ve kaymağı daha bol oldu. (ilk defa bu kadar kalın kaymak tuttu, 1-1,5 cm kadardı)

Not: Bu arada bazen tutmadığı da oluyor. Bunun için üzülmeyin. Ben de ilk seferde bi panik oldum, açtım tencereyi yoğurt tutmamıştı, süt olduğu gibi duruyordu. Sinirlendim :) Kısa bir araştırmadan sonra pratik bir çözümü olduğunu öğrendim. Bir kaba el yakmayacak sıcaklıkta suyu doldurup, tencereyi içerisine oturtup üzerini sıkıca kapatıp, 3-4 saat bekleyince mayalanma devam ediyor ve yoğurt oluyor. 



2 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...